Klauzula informacyjna

 

1. Cookie disclaimer

Szanowny Użytkowniku, od  25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym danych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Serwis Firmy HelioSun Aleksandra Dembska z siedzibą na ul. Poznańska 110 62-040 Puszczykowo posługująca się numerem NIP: 777-26-49-135 REGON: 3000080350,  jako Administratora danych. Jednocześnie zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze strony internetowych Serwisu.

Cele przetwarzania danych:

  1.  Świadczenie usług drogą elektroniczną;
  2. Dopasowanie treści stron do preferencji i zainteresowań;
  3. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach;
  4. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne}
Podstawy prawne przetwarzania danych:
Świadczenie usług drogą elektroniczną – niezbędność danych do świadczenia usługi;
Pozostałe cele – uzasadniony interes Administratora danych;
Odbiorcy danych:
Administrator oraz podmioty przetwarzające dane na zlecenie Administratora danych, w tym obsługa techniczna, księgowa oraz prawna Serwisu
Prawa osoby, której dane dotyczą:
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą – Polityka prywatności.

2. Polityka prywatności

HelioSun Aleksandra Dembska z siedzibą na ul. Poznańska 110 62-040 Puszczykowo posługująca się numerem NIP: 777-26-49-135 REGON: 3000080350  – Operator Serwisu jako Administrator danych w rozumieniu ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. 2018 poz. 1000) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L.2016.119.1), jest świadom zagrożeń wynikających z faktu przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem sieci Internet. Korzystanie z usług serwisu często wiąże się z koniecznością podania danych osobowych. Szanujemy Państwa prywatność i z tego też powodu przedstawiamy naszą polityką prywatności dotyczącą przetwarzania powierzonych nam danych osobowych. Z niniejszego dokumentu dowiedzą się Państwo m.in. jakie dane osobowe zbieramy oraz w jakim celu są one wykorzystywane. Wskażemy także stosowane przez nas sposoby kontaktu a także informacje dotyczące możliwości zmiany, poprawiania i usuwania danych osobowych. Wierzymy, iż zawarte poniżej informacje pozwolą Państwu na uzyskanie pełnego obrazu naszej polityki przetwarzania danych.

Jakie dane zbieramy?
Serwis świadczy usługi doradztwa, pomiaru,montażu oraz serwisu zasłon zewnętrznych i wewnętrznych. W zakresie naszych usług oferujemy produkty tj. rolety, żaluzje, plisy, moskitiery, zadaszenia tarasów – pergole, markizy.
W związku z powyższym zbieramy dane w sposób aktywny (dane osobowe podawane przez Użytkowników).

Dane podawane przez Użytkowników w formularzu kontaktowym zbieramy przede wszystkim imię i nazwisko  oraz adres e-mail. W przypadku kontaktu z nami poprzez Facebook mamy także dostęp do nazwy profilu. Gromadząc dane do zamówienia zbieramy także adres instalacji oraz numer telefonu.

Na życzenie Klientów będących konsumentami wystawiamy faktury VAT. W przypadku przedsiębiorców wystawienie faktury VAT następuje w każdym przypadku. Dla wystawienia faktury VAT niezbędne jest podanie następujących informacji: imię i nazwisko lub firma, NIP (tylko przedsiębiorcy), adres zamieszkania lub siedziby.

Dane zbierane automatycznie
Podczas Państwa wizyt na naszych stronach internetowych automatycznie są zbierane dane dotyczące tych wizyt przez nasz serwer lub programy służące do analizy zachowań (web analytics), w szczególności oznaczenia identyfikujące (login lub inne nadane przez Operatora), adres IP, nazwa przeglądarki, system operacyjny, informacje o rozpoczęciu, zakończeniu oraz zakresie każdorazowego korzystania z naszych stron internetowych i usług.

W jaki sposób wykorzystujemy dane?
Przekazane przez Państwa dane osobowe wykorzystujemy w celu prawidłowego wykonania usług, z których Państwo korzystają lub zamierzają skorzystać. W szczególności podawane przez Państwa dane są wykorzystywane w celu rejestracji i logowania, obsługi złożenia zamówienia, obsługi płatności, sporządzenia wyceny, udzielenia odpowiedzi na pytania i doprecyzowania wyceny  jak również we wszelkich wyżej nie wymienionych formach kontaktu z Państwem, w tym telefonicznie.

Podane przez Państwa dane osobowe nie są przekazywane żadnym osobom trzecim bez Państwa zgody. Na Państwa życzenie dotyczące odesłania wcześniej przesłanych nam dokumentów lub otrzymania wyceny lub faktury w formie papierowej przekazujemy Państwa dane adresowe operatorowi pocztowemu.

W pozostałym zakresie Państwa dane mogą zostać udostępnione i przekazane wyłącznie na żądanie uprawnionych organów państwowych w przypadkach wyraźnie wskazanych przepisami prawa, np. organom ścigania czy kontrolerom Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Dane zbierane automatycznie posłużą nam do analizy Państwa zachowań na stronach serwisu, celem personalizacji zawartości strony internetowej, w tym dopasowania reklam i pokrewnych linków, treści wiadomości i innych informacji związanych z korzystaniem z usług serwisu. Dane te są pozyskiwane przez serwer w sposób zautomatyzowany. Na ich postawie dokonywane będą również badania i analizy mające na celu monitorowanie poziomu stosowanych zabezpieczeń przed nieuprawnionych dostępem do danych osobowych, udoskonalanie naszych usług oraz opracowywanie nowych funkcjonalności serwisu.

Kontakt
Świadczenie usług wiąże się z potrzebą uzyskania dodatkowych informacji na temat instalacji. Z tego też powodu podane przez Państwa dane takie jak: adres e-mail, numer telefonu czy adres pocztowy mogą zostać wykorzystane celem skontaktowania się z Państwem. Pozwoli to Państwu na uzyskanie rzetelnej porady i odpowiedzi na zadane pytania.

Kontakt z naszej strony może obejmować także wysyłanie informacji systemowych o zmianach w funkcjonowaniu serwisu, o nowych wiadomościach, itp. Wszelkie treści reklamowe związane z działalnością naszą i naszych kontrahentów mogą będą przesyłane na podane przez Państwa adres e-mail tylko i wyłącznie za Państwa zgodą, zgodnie z treścią art. 10 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2002, Nr 144, poz. 1204, z późn. zm.). W każdej chwili mogą Państwo zrezygnować z otrzymywania informacji o charakterze reklamowym.

Zmiana, poprawianie, usuwanie danych osobowych
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. 2018 poz. 1000)  oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L.2016.119.1), zapewniamy Państwu swobodny dostęp do danych osobowych, ich zmianę, poprawianie oraz usuwanie. Dostęp, zmiana, poprawianie oraz usuwanie danych osobowych mogą Państwo dokonywać w dowolnym czasie poprzez zgłoszenie na adres email: rodo@heliosun.pl

Pliki “cookies”
Co to są pliki cookies?

Cookies, czyli popularnie zwane ciasteczka (z języka angielskiego cookie oznacza ciasteczko) to niewielkie pliki tekstowe (txt.) wysyłane przez serwer WWW i zapisywane po stronie użytkownika (najczęściej na twardym dysku). Parametry ciasteczek pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Ciasteczka są stosowane najczęściej w przypadku liczników, sond, sklepów internetowych, stron wymagających logowania, reklam i do monitorowania aktywności odwiedzających.

Jakie funkcje spełniają cookies?

Cookies zawierają różne informacje o użytkowniku danej strony WWW i historii jego łączności ze stroną. Dzięki nim właściciel serwera, który wysłał cookies, może bez problemu poznać adres IP użytkownika, a także na przykład sprawdzić jakie strony przeglądał on przed i po wejściu na jego witrynę. Ponadto właściciel serwera może sprawdzić jakiej przeglądarki używa użytkownik i czy nie nastąpiły informacje o błędach podczas wyświetlania strony. Warto jednak zaznaczyć, że dane te nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony, a jedynie z komputerem połączonym z internetem na którym cookies zostało zapisane (służy do tego adres IP).

Jak wykorzystujemy informacje z cookies?

Zazwyczaj dane wykorzystywane są do automatycznego rozpoznawania konkretnego użytkownika przez serwer, dzięki czemu może on wygenerować przeznaczoną dla niego stronę. Umożliwia to na przykład dostosowanie serwisów WWW, obsługi logowania, koszyków zakupowych w internetowych sklepach itp. Jak to wygląda w praktyce?

Otóż serwer dzięki zapisywanym plikom cookies może sprawdzić, czy z danego komputera oddany został głos w sondzie. Ponadto dostosowuje na przykład reklamę znajdującą się na stronie WWW tak, aby nie wyświetlała się wielokrotnie dla tego samego użytkownika.

Pliki cookies używamy  w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Ponadto używamy ich w celu tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika.

Oprócz tego, możemy zamieścić, lub zezwolić podmiotowi zewnętrznemu na zamieszczenie plików cookies na Państwa urządzeniu w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania naszej Witryny. Pomoże to nam monitorować i sprawdzać działanie naszej Witryny. Podmiotami tymi mogą być między innymi Google lub PBI Gemius, które zbierają dla nas potrzebne dane.

Użytkownik może jednak ustawić swoją przeglądarkę w taki sposób, aby pliki cookies nie zapisywały się na jego dysku, albo automatycznie usuwały w określonym czasie. Ustawienia te mogą więc zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika. Niestety w konsekwencji może to prowadzić do problemów z wyświetlaniem niektórych witryn, czyli na przykład wielokrotnego wyświetlania tych samych banerów reklamowych.

Sposób zmiany ustawienia przeglądarek, aby wyłączyć automatyczne zapisywanie cookies znajdziecie Państwo w menu przeglądarki pod pozycją Pomoc.

Zabezpieczenie danych osobowych
W celu zminimalizowania zagrożeń jakie wiążą się z nieuprawnionym dostępem do zbiorów danych osobowych dokładamy starań, aby zapewnić właściwy poziom ochrony prywatności i bezpieczeństwa Państwa danych osobowych. Narzędzia, którymi posługujemy się dla zapewnienia ochrony danych osobowych zostały dobrane tak, by zapewnić należytą ochronę przetwarzania danych osobowych zgodnie z wymogami prawa. W oparciu o przyjęte rozwiązania nasi pracownicy sprawują stały nadzór nad procesem przetwarzania danych udzielając upoważnień tylko w przypadkach i zakresie, w jakim jest to niezbędne dla niezakłóconego świadczenia usług zgodnie z Polityką. W powyższym zakresie wykorzystujemy w szczególności szyfrowane protokoły SSL a także zabezpieczenia serwerów kontrolą dostępów i szyfrowaniem.

Administratorem danych jest
HELIOSUN Aleksandra Dembska
62-040 Puszczykowo
ul. Poznańska 110
NIP: 777-26-49-135
REGON: 3000080350

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=celex%3A32016R0679

Klauzula informacyjna dla klienta na kolejnej strone. Tymczasowo można także wydrukować na kartkach dla klientów przychodzących do biura i jednocześnie taką pojedynczą kartę można dawać klientowi wraz z formularzem zamówienia. Po podpisaniu przez klienta dopiąć do zamówienia! Docelowo treść powinna być umieszczona w tej bądź skróconej formie (z odesłaniem do strony internetowej) na formularzu zamówienia,

ARKUSZ OBOWIĄZKU INFORMACYJNEGO RODO

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest HELIOSUN Aleksandra Dembska.
  2. Przedstawiciel Administratora dostępny jest pod adresem rodo@heliosun.pl
  3. Przekazane przez Państwa dane osobowe wykorzystujemy w celu prawidłowego wykonania usług, z których Państwo korzystają lub zamierzają skorzystać. W szczególności podawane przez Państwa dane są wykorzystywane w celu obsługi złożenia zamówienia, obsługi płatności, sporządzenia wyceny, udzielenia odpowiedzi na pytania i doprecyzowania wyceny  jak również we wszelkich wyżej nie wymienionych formach kontaktu z Państwem, w tym telefonicznie.
  4. Podstawy prawne przetwarzania danych  – niezbędność danych do świadczenia usługi;
  5. Podane przez Państwa dane osobowe nie są przekazywane żadnym osobom trzecim bez Państwa zgody, poza podmiotami przetwarzającymi dane na nasze potrzeby, takie jak obsługa techniczna, księgowa oraz prawna. Na Państwa życzenie dotyczące odesłania wcześniej przesłanych nam dokumentów lub otrzymania wyceny czy faktury w formie papierowej przekazujemy Państwa dane adresowe operatorowi pocztowemu.
  6. Dane osobowe w podstawowym zakresie przechowujemy bezterminowo celem zapewnienia obsługi procesu sprzedaży ale także w celu zagwarantowania obsługi gwarancyjnej oraz obsługi serwisowej po okresie gwarancji.
  7. Podanie danych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem niezbędnym pozwalającym nam na realizację usługi.
  8. Jako administrator Państwa danych, zapewniamy Państwu prawo dostępu do danych,
  9. które możecie sprostować jak i zażądać ich usunięcia.
  10. Możecie Państwo także w każdej chwili skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. Nie wpływa to na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  11. Informujemy także, że przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu
  12. nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.